„Un copac lovește o mașină numai în caz de legitimă apărare” – Proverb american.
Greșelile din trafic, indiferent că vin din partea noastră sau a altor participanți la trafic, duc la incidente mai mult sau mai puțin plăcute. Atunci când intervin defecte la nivelul jantelor, primul gând trebuie să fie la luarea unor măsuri care să remedieze situația, deoarece nu se pune problema de estetic cât de siguranța în trafic, și personală, și a celorlalți.
În cazul în care trenul de rulare a suferit un impact cu obstacolele de pe carosabil, în majoritatea situațiilor, janta capătă modificări.
Roluirea Jantelor
Roluirea jantelor se face atât la cald cât și la rece. Cele trei metode aplicabile, sunt următoarele:
- roluire primară
- roluire la cald
- roluire la rece
Roluirea este o metodă mai economică decât forjarea.
Roluirea este o procedură indicat a fi aplicată jantelor care din diferite motive, au suferit deformări fizice sesizabile, și care în timp, pot duce la deteriorarea iremediabilă a anumitor componente din ansamblul automobilului.
Deformarea jantelor duce implicit la dezechilibru în timpul deplasării cu automobilul.
De ce procedura de roluire jante este esențială? Deoarece jantele strâmbe uzează neuniform roțile, iar în timp afectează întreg sistemul de direcție.
Operația de roluire a jantelor
Ce presupune efectiv operația de roluire? Roluirea jantei presupune îndreptarea buzei jantei afectate- adică suprafața de contact dintre jantă și cauciuc, deteriorată în urma impactului cu borduri sau alte obstacole. Prin roluire, se elimină riscul pierderii aerului ( azotului) și dezumflarea cauciucului.
Practic, jantă se montează pe un utilaj pe care cu ajutorul unei role și a unei prese hidraulice îndreaptă ,,buza” care etanșează cauciucul de jantă.
*PENTRU O ROLUIRE CARE SĂ RESPECTE TOATE NORMELE DE SIGURANȚĂ, VĂ AȘTEPTĂM LA SERVICE-UL AUTO CHELU, DOTAT CU UTILAJE MODERNE, IAR ȘCOLIREA OPERATORILOR A FOST EFECTUATĂ DE CĂTRE PRODUCĂTOR*